« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

سلام خوش آمدید

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر اطاله دادرسی در پرونده‌های قضایی را منشای تضییع حق و سبب نادیده گرفته شدن خدمات مطلوب دستگاه قضایی دانست.

 

علی حسن‌پور اظهار کرد: اطاله دادرسی فرصت را برای افراد سوء‌استفاده‌گر برای تأثیرگذاری در روند دادرسی را   فراهم خواهد کردهمچنین در بعد کیفری نیز تأثیر بازدارندگی جرایم را کاهش می‌دهد و بر این اساس همواره تأکید مسئولان دستگاه قضایی بر از بین بردن اطاله دادرسی بوده است.

 وی به ریشه‌یابی علل ایجاد اطاله دادرسی پرداخت و گفت: عوامل مختلفی در ایجاد اطاله دادرسی وجود دارد که برخی از آنها مربوط به نهادهای دیگر است؛ از جمله عوامل بروز این مشکل می‌توان به تراکم و ازدیاد پرونده‌ها اشاره کرد که دستگاه قضایی هیچ نقشی در این روند ندارد زیرا بر حسب قانون مکلف به رسیدگی به تمامی شکایت‌ها و گزارش‌های واصله و تظلم‌خواهی‌هاست.

  وی تصریح کرد: با این توضیح باید تشکیلات اداری و دولتی در بعد پیشگیری با دستگاه قضایی همکاری کنند.

 این مقام مسئول درباره اقدامات این نهاد قضایی برای رفع اطاله دادرسی اظهار کرد: ساماندهی و مکانیزه کردن واحدهای ابلاغ دادگستری و دادسرا، ابلاغ حضوری اوقات رسیدگی در صورت حضور طرفین در مرجع قضایی، برگزاری جلسه‌های متعدد با قضات برای کاهش اوقات رسیدگی، تعیین تکلیف سریع پرونده‌ها و جلوگیری از آمد و شد بدون دلیل پرونده‌های کیفری بین مراجع قضایی و کلانتری‌ها از جمله فعالیت‌های انجام شده در این استان است.

 

    جرایم ریشه در بیکاری دارد

 این مقام قضایی در استان بوشهر با تاکید بر اهمیت توجه به چگونگی وقوع جرایم و نقش آن در تعداد زیاد پرونده‌های قضایی گفت: موضوع کاهش جمعیت کیفری نیز باید مد نظر مسئولان مرتبط قرار بگیرد. در این میان برخی از ناهنجاری‌ها و جرایم مانند جرایم مربوط به موادمخدر، سرقت و ... ریشه در بیکاری افراد دارد که  باید متولیان امر هر کدام در حوزه مسئولیت خود در زمینه رفع بیکاری جامعه تدابیری بیندیشند.وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان بوشهر خاطرنشان کرد: امکاناتی همچون توسعه صنایع نفت، گاز و صنایع تبدیلی مرتبط می‌تواند نقش مهمی در رفع معضل بیکاری استان داشته باشد، بر این اساس مسئولان استان باید هم در آموزش نیروی کار بومی و هم در جذب نیروی‌های بومی در صنایع مستقر در بوشهر  اقدام جدی کنند.

 حسن‌پور بهره‌مندی از ساحل و دریا را از دیگر ظرفیت‌های این استان برای رفع بیکاری عنوان کرد و افزود: این استان به دلیل همجواری با دریا می‌تواند در زمینه ایجاد مزارع پرورش میگو فعال باشد و مسئولان شیلات با ترویج این ‌گونه مشاغل می‌توانند نقش محوری در رفع مشکل بیکاری جوانان داشته باشند.

 

     اختلافات خانوادگی،  درصدر پرونده‌های قضایی

 دادستان عمومی و انقلاب بوشهر با بیان اینکه وجود اختلافات خانوادگی در حجم وسیع  در افزایش پرونده‌های ورودی نقش مهمی دارند، خاطر نشان کرد: حل‌و‌فصل این‌گونه اختلافات از طریق برقراری مصالحه در دستور کار دادسرا قرار دارد تا شاهد کاهش آمار طلاق باشیم زیرا هر قدر به این اختلافات دامن زده شود زمینه کدورت‌ها بیشتر می‌شود.حسن‌پور تصریح کرد: از جمله عوامل درخواست طلاق عدم پایبندی کامل زوجین یا یکی از آنان به کانون گرم خانواده، عدم آشنایی کافی و انجام تحقیقات لازم نسبت به طرف مقابل قبل از انعقاد عقد ازدواج، سوء معاشرت یکی از زوجین، اعتیاد یا نبود تفاهم اخلاقی بین زوجین است که در هر صورت منجر به تشکیل پرونده‌های متعدد بین طرفین و سرانجام بروز طلاق می‌شود و در نهایت آثار زیانباری را   بر فرد و اجتماع خواهد گذاشت.

 وی ادامه داد: این‌گونه اختلافات و شکایات مرتبط با مسایل خانوادگی به مشاوران برای انجام مشاوره‌های روانشناسی یا به شوراهای حل اختلاف یا واحدهای مستقر در بهزیستی ارجاع داده می‌شود تا اقدامات لازم برای رفع اختلاف و ایجاد سازش بین طرفین انجام شود.

 وی توصیه کرد: زوجین قبل از ازدواج بررسی‌ همه جانبه‌ای نسبت به رفتار و منش طرف مقابل خود داشته باشند و به ظاهر الفاظ اکتفا نکنند.

 

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

رئیس موسسه : مهدی رضایی
مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت
لیسانس حقوق از دانشگاه شیراز
ارشد IT از سازمان مدیریت صنعتی
ارشد حقوق اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی
اینستاگرام mrezaei41@
telegram.me/tandistadbiromid
ارتباط از طریق شبکه اجتماعی: 09212769234
tandislaw@gmail.com

طبقه بندی موضوعی
پیوندها