« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

سلام خوش آمدید

بررسی آخرین وضع پرونده فساد در فوتبال درگفت‌و‌گو با سخنگوی کمسیون اصل 90 ؛

 استارت تشکیل پرونده تبانی در فوتبال از جایی زده است که علی دایی، سرمربی پرسپولیس، بعد از بازی رفت سپاهان مقابل پرسپولیس که با نتیجه دو بر صفر به سود تیم اصفهانی به پایان رسید در کنفرانس مطبوعاتی به صراحت اعلام کرد از شب قبل از این مسابقه مطلع بوده است که داور این بازی به سمت سپاهان غش کرده است.

  این موضع‌گیری واکنشی به قضاوت پراشتباه و تامل‌برانگیز محسن قهرمانی، در مسابقه یادشده بود. اخراج میثم حسینی در دقیقه سه مسابقه آن هم در حالی که بازیکن حریف روی او خطا کرده بود و به طبع آن گرفتن پنالتی به سود سپاهان از جمله اشتباهات فاحش قهرمانی در قضاوت این مسابقه بود.

 

 صحبت‌های دایی بعد از این مسابقه جارو جنجال بسیاری را برپا کرد؛ علی دایی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با سپاهان به اتفاقاتی اشاره کرد که مدعی بود وقتی در باشگاه راه آهن حضور داشت، برایش رخ داده بود. به ادعای وی، قهرمانی از طریق علی مولایی، مربی بدنساز راه آهن، از این باشگاه در خواست رشوه کرده بود. افشا‌گری‌های دایی پای کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال را به این ماجرا باز کرد و در نهایت کمیته انضباطی حکم به محرومیت 8 ماهه قهرمانی و دیگر عوامل مرتبط با این پرونده داد. اما ماجرای تبانی و رشوه در فوتبال کشور به اینجا ختم نشد چرا که بعد از جارو جنجال‌های که در این زمینه به و جود آمد ارگان‌های امنیتی، انتظامی و نظارتی نیز روی موضوع حساس شدند تا جایی که کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به ماجرا ورود کرد.

 در همین راستا هفته گذشته اعلام شد اسناد و گزارش مدارکی را که وزارت اطلاعات از تبانی و رشوه در فوتبال به دست آورده، در اختیار کمیسیون اصل 90 قرار داده است، حال اینکه این گزارش حاوی چه مدارکی است؟ و این مدارک چرا به کمیسیون اصل 90 ارائه شده است؟ محور پرسش‌های ما از مصطفی افضلی‌فر، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس تشکیل می‌دهد.

 مصطفی افضلی فرد در ابتدا با اشاره به اسناد ارائه شده از سوی وزارت اطلاعات در خصوص وجود تبانی و فساد در فوتبال بیان کرد: «هفته گذشته بخش اول گزارش وزارت اطلاعات به دستمان رسید و قرار است بخش دوم این گزارش هم برای کمیسیون اصل 90 ارسال شود.» سخنگوی کمیسیون اصل 90 در خصوص اینکه چه زمانی قرار است گزارش دوم وزارت اطلاعات در خصوص وجود تبانی و رشوه در فوتبال کشورمان به کمسیون اصل 90 ارسال شود؟ گفت: « امیدوارم زیاد طول نکشد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این گزارش به دست ما برسد. ما هم بر اساس وظیفه کمیسیون احراز تخلفات را بررسی می‌کنیم و در نهایت برای دادرسی صدور حکم به قوه قضاییه ارسال خواهیم کرد.» اما علاقه‌مندان به فوتبال تا چه زمانی باید منتظر بمانند تا شاهد اقدامات لازم در برخورد ریشه‌ای و علمی با فساد در فوتبال باشیم؟ پاسخ افضلی‌فرد به این شرح است: «ما سعی می‌کنیم تا پایان سال جاری به جمع‌بندی اجمالی در این باره دست پیدا کنیم تا از این پس به شکل ریشه‌ای با فساد در این ورزش برخورد شود؛ البته بازهم تاکید می‌کنم برای برخورد با مفسدان فوتبال همه ارگان‌های امنیتی، نظارتی، انتظامی و قضایی وارد میدان شوند و به صورت جدی و سیستماتیک با تبانی و فساد در فوتبال برخورد کنند. اگر انتظار داشته باشیم که مشکل با برخورد مقطعی حل شود به شدت اشتباه کرده‌ایم.»

 سخنگوی کمیسیون اصل 90 در خصوص اینکه دلایل اصلی تبانی و فساد در فوتبال در چه می‌داند؟ بیان کرد: «دلایلی زیادی دارد اما شاید یکی از دلایل مهم فساددر فوتبال دولتی بودن اکثر باشگاههای ایران به خصوص دو باشگاه بزرگ کشور یعنی استقلال و پرسپولیس است؛ به طور حتم خصوصی‌سازی فوتبال یکی از عوامل مهم پاک‌سازی در فوتبال است. باشگاه‌های دولتی چون از پول بیت‌المال هزینه می کنند دلسوزی برای دخل و خرج ندارند و پول بیت‌المال را حیف و میل می کنند.»

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

رئیس موسسه : مهدی رضایی
مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت
لیسانس حقوق از دانشگاه شیراز
ارشد IT از سازمان مدیریت صنعتی
ارشد حقوق اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی
اینستاگرام mrezaei41@
telegram.me/tandistadbiromid
ارتباط از طریق شبکه اجتماعی: 09212769234
tandislaw@gmail.com

طبقه بندی موضوعی
پیوندها