« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

سلام خوش آمدید

  مدیرعامل ستاد دیه کشور شعار جشن گلریزان امسال را، «بهار رهایی با گل احسان تو» خواند.

 

سیداسدالله جولایی در نشست خبری روز گذشته که در محل ستاد دیه کشور برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: اگرچه فلسفه برگزاری جشن‌های گلریزان جمع‌آوری کمک‌های خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری است، اما در همه این جشن‌ها همواره تشریح راهکارهای جلوگیری و پیشگیری از ورود افراد به زندان‌ها مورد توجه بوده است. وی درباره مبالغ جمع‎آوری شده از جشن‎های گلریزان طی 5سال هم تصریح کرد: 75 میلیارد تومان با کمک مردم 200 شهر از شهرهای کشور در جشن گلریزان جمع شده که زمینه آزادی 10 هزار زندانی را فراهم کرده است.

   

   کمک2میلیارد تومان مردم تهران به زندانیان جرایم غیرعمد

 مدیرعامل ستاد دیه کشور همچنین در پاسخ به سوالات خبرنگار روزنامه «حمایت» درباره تعداد زندانیان جرایم غیرعمد در زندان‌های کشور، این رقم را حدود  7هزار و 500نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد یک هزار و 400 نفر مربوط به دیه تصادف‌ها، 200زندانی مربوط به جرایم کارگاهی،2 هزار نفر مهریه، 3هزار و 450 محکوم مالی و 450 نفر دیگر محکوم نفقه هستند.

 جولایی همچنین در پاسخ به سوال دیگر «حمایت» اظهار کرد: برای آزادی 7 هزار و 500 نفر از زندانیان مبلغ 430 میلیارد تومان نیاز است که 200 میلیارد تومان آن طبق بند «ب» تبصره 17 قانون بودجه از تسهیلات قرض‎الحسنه بانک‌های عامل تامین شده است و مابقی این مبلغ ان‌شاءلله در جشن‌های گلریزان جمع آوری می‎شود.

 وی همچنین تاکید کرد: سال گذشته مردم تهران 2میلیارد تومان بابت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

 کمک کردند .

 

   تخصیص 300میلیاردتومان به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

 وی در ادامه و با تاکید بر اقدامات ستاد دیه در سال 92 نیز خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 300 میلیارد تومان به آزادی زندانیان تخصیص داده شد؛ به طوری که  مبلغ کل بدهی مددجویان آزاد شده در سال گذشته 830 میلیارد تومان بود که ستادهای دیه در سراسر کشور توانستند مبلغ 534 میلیارد تومان را از ، اولیای دم و شکات رضایت بگیرند.  مدیرعامل ستاد دیه کشور یادآور شد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در ماه مبارک رمضان امسال قرار است 184 جشن گلریزان را با کرامت نیکوکاران در سراسر کشور برگزار کنیم.

  این در حالی است که  ستاد دیه‌ کشور طی 24 سال فعالیت خود توانسته قریب به 80 هزار زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری را آزاد کند. وی با اشاره به عملکرد ستاد دیه در 8 سال گذشته هم گفت: 61 هزار و 836 نفراز زندانیان طی این 8 سال آزاد شدند که کل بدهی آنان 2 هزار و 878 میلیارد تومان بوده که از این مبلغ مددکاران ما در داخل زندان توانستند یک هزار و 520 میلیارد تومان را از شاکیان گذشت بگیرند.

 مدیرعامل ستاد دیه در ادامه این نشست از کمک‌های مقام معظم رهبری به ستاد دیه سخن به میان آورد و در این باره گفت: در سال گذشته مقام معظم رهبری 120 میلیون تومان به ستاد کمک کردند و کمک‌های مقام معظم رهبری در جشن‌های گلریزان طی 5 سال گذشته بیش از 400 میلیون تومان بوده است.

 جولایی با اشاره به کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد نیز، افزود: هر سال نمایندگان مجلس مبالغی را از حقوق خود را به ستاد کمک می‌کنند  به طوری که رییس مجلس و نماینده مردم اصفهان سال گذشته یک ماه حقوق خود را به ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تخصیص دادند.

  وی با بیان این که در سال گذشته 7 هزار و 735 زندانی در کشور آزاد شدند، گفت: 834 میلیارد تومان ستاد برای آزادسازی این تعداد زندانیان باید هزینه می‌‌شد ولی همکاران ما توانستند با رقمی معادل 300 میلیارد تومان شرایط آزادی همه‌ این زندانیان را مهیا کنند .البته باید از شاکیان نیز قدردانی کرد که با گذشت 500 میلیارد تومان از میزان بدهی خود سبب آزادی این زندانیان شدند .

 حدود مدیرعامل ستاد دیه کشورهمچنین با اشاره به اینکه تا سال 82 30 هزار و 200 نفر راننده‌ زندانی داشتیم که امروز این تعداد به هزار و 400 نفر رسیده است، تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که کاهش چشمگیری در زندانیان مربوط به جرایم رانندگی داشته‌ایم. بنابراین همچنان در تلاش هستیم تا طرح دایمی شدن بیمه شخص ثالث را تصویب کنیم که خوشبختانه تاکنون 3 جلسه در کمیسیون اقتصادی و یک جلسه در مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی این طرح برگزار شده است.

 وی با اشاره به کمک‌های مردمی از طریق دستگاه‎های خودپرداز ATM در 12 ماه سال 92 نیز: 3‎میلیارد و 600 میلیون تومان از طریق کمک‌های خرد مردم به ستاد دیه کمک شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

رئیس موسسه : مهدی رضایی
مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت
لیسانس حقوق از دانشگاه شیراز
ارشد IT از سازمان مدیریت صنعتی
ارشد حقوق اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی
اینستاگرام mrezaei41@
telegram.me/tandistadbiromid
ارتباط از طریق شبکه اجتماعی: 09212769234
tandislaw@gmail.com

طبقه بندی موضوعی
پیوندها