« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

سلام خوش آمدید
حضانت

1-      پدر و مادر یا کسانی که حضانت طفل به ان‌ها واگذار شده، نمی‌توانند طفل را به شهرستانی غیر از محل اقامت مقرر بین طرفین یا غیر از محل اقامت قبل از وقوع طلاق یا به خارج از کشور بدون رضایت والدین بفرستند مگر در صورت ضرورت با کسب اجازه از دادگاه.

2-      پدر و مادر در مدتی که حضانت طفل بر عهده آن‌هاست حق ندارند از نگهداری او امتناع کنند اما در صورت امتناع، قاضی دادگاه به تقاضای قیم یا آشنایان طفل و حتی اشخاص دیگر با تقاضای دادستان والدین طفل را مجبور به نگهداری او می‌کنند، اما در صورتی که اجبار آن‌ها به این کار ممکن یا موثر نباشد، حضانت را به خرج پدر و هر گاه پدر فوت شده باشد به خرج مادر تامین کند.

3-      هر یک از پدر یا مادر که طفل تحت حضانت او نیست، حق ملاقات طفل خود را دارد. تعیین زمان و مکان ملاقات و جزئیات آن در صورت اختلاف بین پدر و مادر با دادگاه است.

4-      اگر ملاقات با پدر یا مادری که حضانت به عهده او نیست واقعاً برای مصالح کودک مضر باشد، دادگاه می‌تواند مواعد ملاقات را طولانی‌تر کند.

5-      اگر ملاقات پدر و مادر با فرزند برای وی خوف جانی داشته باشد و پدر ومادر حالت خطرناک روانی داشته باشند، برای جلوگیری از صدمه به فرزند می‌توان با حکم دادگاه مانع از دیدار یکی از والدین که دچار چنین مشکلی هستند، شد.

6-      در صورتی که پدر یا مادری که دارای حق حضانت است، از ملاقات طرف دیگر (که طبق دستور دادگاه دارای حق ملاقات است) ممانعت کرد، برای اجرای دستور دادگاه به نیروی انتظامی سپرده می‌شود و در صورت لزوم مطابق ماده 632 قانون مجازات اسلامی به مجازات از 3 تا 6 ماه حبس یا به جزای نقدی از 1 میلیون 500 هزار ریال تا 3 میلیون ریال محکوم خواهد شد.

7-       وقتی طفل به سن بلوغ برسد از حضانت خارج می‌شود و خودش می‌تواند انتخاب کند که با کدام یک از والدین زندگی کند. اما پس از رسیدن به سن بلوغ، حتی اگر فرزندان نزد مادرشان باشند و نتوانند استقلال مالی داشته باشند، پدر موظف به پرداخت نفقه آن‌هاست.

8-      در صورتی که پدر به تشخیص دادگاه صلاحیت حضانت نداشته باشد حضانت به مادر داده می‌شود و تعیین هزینه متعارف جهت حضانت با دادگاه است.

9-      در صورتی که به علت طلاق و یا هر علت دیگری پدر و مادر در یک منزل سکونت نداشته باشند دادگاه برای هر یک از آن‌ها که طفل تحت حضانت او نیست حق ملاقات تعیین می‌کند و تعیین جزئیات این ملاقات با دادگاه خانواده می‌باشد.

10-   ازدواج مجدد مادر از موارد سلب حضانت او است، بنابراین مادم که حضانت را برعهده دارد نمی‌تواند ازدواج کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

رئیس موسسه : مهدی رضایی
مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت
لیسانس حقوق از دانشگاه شیراز
ارشد IT از سازمان مدیریت صنعتی
ارشد حقوق اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی
اینستاگرام mrezaei41@
telegram.me/tandistadbiromid
ارتباط از طریق شبکه اجتماعی: 09212769234
tandislaw@gmail.com

طبقه بندی موضوعی
پیوندها