« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

سلام خوش آمدید

 نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت : اجرای بیمه کارگران ساختمانی با اعلام مجلس متوقف است و در سال جاری هنوز هیچ کارگری در این بخش بیمه نشده است.

 ابوالفضل فتح‌الهی با اعلام اینکه بیمه کارگران ساختمانی تصمیم مناسبی بود که در سال‌های گذشته برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر از سوی مجلس گرفته شده بود، گفت: با این حال، از خردادماه سال جاری مجلس اعلام کرد که اجرای آن متوقف شود.

 نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران اظهار کرد: البته این طرح در سال‌‌های گذشته و در ابتدای کار مشکلات و برخی حواشی را با خود به همراه داشت. برخی می‌آمدند و با ارائه یک کارت مهارت درخواست استفاده از بیمه کارگران ساختمانی را می‌دادند؛ بنابراین شناسایی کارگران واقعی ساختمانی مشکلی بود که در این بخش وجود داشت.

 فتح‌الهی خاطر نشان کرد: مجلس در دی ماه سال گذشته برخی اصلاحات را در این قانون اعمال کرد و قرار بود تامین اجتماعی همه کارگران ساختمانی را به صورت کامل و با نظارت دقیق شناسایی و بیمه کند. برای این منظور کارگروهی از سازمان‌ها، وزارتخانه ها، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و کمیسیون‌های مجلس تشکیل شده بود.

 این مقام مسئول کارگری ادامه داد: قبلا برای استان‌ها سهمیه در نظر گرفته می‌شد اما قانون اصلاحی در مهر ماه سال گذشته، تعیین سهمیه برای استان‌ها را حذف کرد. در ابتدا نیز اعتبار لازم برای بیمه کارگران ساختمانی از محل جوازهای صادر شده برای پروانه‌های ساختمانی بود که 20 درصد سهم کارفرما تامین می‌شد و کارگر ساختمانی باید همان سهم 7 درصدی خود را می‌پرداخت.

 وی افزود: در دی ماه سال گذشته مجلس مصوب کرده بود دریافت حق بیمه از کارفرمایان از طریق صدور پروانه‌های ساختمانی متوقف شود و سازمان مالیاتی از درآمد 9 ماهه مالیات بر ارزش افزوده و سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها 900 میلیارد تومان تامین و به حساب تامین اجتماعی واریز کند. در حال حاضر برخی نمایندگان مجلس به دنبال قانونی کردن این موضوع هستند.

 نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران تاکید کرد: برای اجرای کامل بیمه کارگران ساختمانی، سالیانه حداقل 2 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است تا بتوان این کار را انجام داد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

رئیس موسسه : مهدی رضایی
مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت
لیسانس حقوق از دانشگاه شیراز
ارشد IT از سازمان مدیریت صنعتی
ارشد حقوق اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی
اینستاگرام mrezaei41@
telegram.me/tandistadbiromid
ارتباط از طریق شبکه اجتماعی: 09212769234
tandislaw@gmail.com

طبقه بندی موضوعی
پیوندها