« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

سلام خوش آمدید

رییس‌کل دادگستری استان گلستان، مختومه شدن پرونده‌های مسن و قدیمی و نیز افزایش سرعت اجرای احکام کیفری و مدنی را به عنوان اولویت‌های اصلی این دادگستری تا پایان امسال برشمرد و همچنین با تاکید بر تقویت کمیسیون‌های غیرقضایی و نهاد داوری از سال آینده، از آغاز فعالیت‌های جدی سازمان داوری در این استان خبر داد.

 

  احمد فاضلیان در خصوص اولویت‌های کاری دادگستری استان گلستان تا پایان امسال و برای سال آینده اظهار کرد: اولویت اساسی ما رسیدگی به پرونده‌های مسن، قدیمی و کهنه است و تلاش می‌کنیم تا پایان امسال بخش قابل توجهی از پرونده‌ها را با همت همکاران اداری و قضایی مختومه کنیم.

 

   تکلیف روسای دادگستری درباره شناسایی موارد اطاله دادرسی

 وی افزود: در این زمینه بخشنامه‌ای نیز به تمام حوزه‌های قضایی استان گلستان ابلاغ شده است و روسای دادگستری‌ها مکلف شده‌اند مطابق این بخشنامه، جلسه‌های کمیته رفع اطاله دادرسی را در مواعد معین برگزار و پرونده‌هایی را که به نوعی دچار اطاله دادرسی شده است شناسایی کنند و در این جلسات راهکارهای قضایی موثر و مناسب را برای ختم پرونده‌ها ارایه کنند.

 فاضلیان ادامه داد: همچنین تاکید شده است   در مواردی که ضرورت دارد، روسای دادگستری‌ها که عموما دارای ابلاغ دادرسی نیز هستند، خود رأسا به این پرونده‌ها رسیدگی کنند.

   طرح‌های ابتکاری برای کاهش پرونده‌های اجرای احکام

 رییس‌کل دادگستری استان گلستان در خصوص پرونده‌های اجرای احکام کیفری و مدنی به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های دادگستری این استان گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ پرونده‌های در جریان و موجودی دادگستری را پرونده‌های اجرای احکام تشکیل می‌دهد، تاکید شده است که با بهره‌برداری از مکانیزم‌ها و ظرفیت‌های قانونی موجود و نیز طرح‌های ابتکاری، تلاش شود موجودی پرونده‌های اجرای احکام کاهش و سرعت اجرای احکام کیفری و مدنی نیز افزایش یابد و نیز شاهد باشیم که فاصله ورود پرونده‌ها به اجرای احکام و نیز اجرا، معقول و منطقی باشد.

 وی در ادامه بیان کرد: همچنین تلاش شده است که دقیقا مطابق شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که تاکنون در این خصوص واصل شده است، عمل شود که امیدواریم با کمک همکاران قضایی و اداری در سراسر استان گلستان، تا پایان سال بتوانیم بخش قابل توجهی از موجودی پرونده‌های اجرای احکام را کاهش دهیم و این پرونده‌ها به اجرای کامل منتهی شوند.

   فاضلیان با بیان اینکه همانند سال‌های گذشته در حال تدوین برنامه‌ای اجرایی هستیم که در مراحل پایانی قرار دارد، اضافه کرد: در حقیقت این برنامه‌ اجرایی، مبنای کار ما در سال آینده و نیز نقشه راه ما برای حرکت و نیز اقداماتی که باید در سال آینده انجام دهیم، محسوب می‌شود.

 وی اظهار کرد: در این برنامه اجرایی تلاش کرده‌ایم با توجه به اسناد بالادستی و سیاست‌های کلان قوه قضاییه و نیز رهنمودهای رهبری در سیاست‌های ابلاغی به قوه قضاییه، محورهای اساسی و برنامه‌های مهم و راهبردی را مشخص و برای آنها راهکارهای اجرایی دقیق، قابل وصول و منطقی تدوین کنیم.

 

  تلاش برای قضازدایی، اتقان آرا و تکریم ارباب رجوع

 رییس‌کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه بخش عمده این اقدام با همکاری شورای برنامه‌ریزی استان گلستان انجام شده است، عنوان کرد: در حقیقت این برنامه اجرایی می‌تواند ابزار مناسبی باشد که بر اساس آن در حوزه‌های مختلف از قبیل پیشگیری از وقوع جرم، قضازدایی، اتقان آرا، حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع، گام‌های موثری برداریم.

 وی افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر با توجه به رویکردهای برنامه‌محور همه استان‌ها و از جمله استان گلستان، احساس می‌کنیم که این برنامه‌ اجرایی، می‌تواند عامل موثری باشد تا بتوانیم نظم و انسجام قابل قبولی را در کل مجموعه دادگستری این استان ایجاد کنیم و به اهداف مورد نظر نیز دست یابیم.

 

   استفاده از ظرفیت‌های مردمی مورد نیاز

 به گفته فاضلیان، در این برنامه تلاش شده است تا ظرفیت‌های مردمی مورد نیاز، استفاده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد و راهکارهایی نیز برای این موضوع پیش‌بینی شده است.وی با بیان اینکه در حال حرکت به سمت تقویت کمیسیون‌های غیر قضایی هستیم، گفت: همچنین در حال تقویت نهاد داوری به عنوان یکی از راه‌های علاج وقایع هستیم که می‌تواند موجب کاهش ورودی بخش عمده‌ای از پرونده‌های قضایی به محاکم شود.

 

  آغاز جدی فعالیت سازمان داوری از سال آینده

 رییس‌کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه فعالیت سازمان داوری در این استان، سال آینده به طور جدی آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: زمینه‌های لازم برای این اقدام فراهم شده است همچنین اساسنامه داوری با کمک کانون وکلای دادگستری استان گلستان تهیه و تدوین شده است که امیدواریم با تلاش‌های صورت‌گرفته، موضوع داوری را از ابتدای سال به طور جدی و عملیاتی در تمام قراردادها، عقود و پیمان‌ها در بخش خصوصی و دولتی اجرایی کنیم.وی در خصوص اقدامات صورت‌گرفته در دادگستری استان گلستان در حوزه خانواده نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه تلاش کرده‌ایم با تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در دادگستری این استان و با حضور نخبگان، علما، صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه که همه به نوعی در این بنیاد عضویت دارند، برای اصلاح وضعیت خانواده‌ها و ارایه آموزش‌های لازم و مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها و زوجین در آستانه ازدواج اقداماتی انجام شود.

 

   آسیب‌شناسی زندگی‌های مشترک منجر به طلاق

 فاضلیان تاکید کرد: همچنین برای آسیب‌شناسی در حوزه زندگی‌های مشترکی که به طلاق و جدایی منجر می‌شود، گام‌‌های قابل قبولی برداشته شده و اقداماتی نیز در دست اجراست. امیدواریم در سال آینده بتوانیم به اهداف اصلی مورد نظر بنیاد صیانت از خانواده که مهمترین آن کاهش آمار طلاق و تسهیل در موضوع ازدواج است، دست پیدا کنیم.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

رئیس موسسه : مهدی رضایی
مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت
لیسانس حقوق از دانشگاه شیراز
ارشد IT از سازمان مدیریت صنعتی
ارشد حقوق اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی
اینستاگرام mrezaei41@
telegram.me/tandistadbiromid
ارتباط از طریق شبکه اجتماعی: 09212769234
tandislaw@gmail.com

طبقه بندی موضوعی
پیوندها