« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

سلام خوش آمدید

دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: با توجه به تعامل خوب صورت گرفته از سوی اداره‌کل زندان‌ها با مراجع قضایی این استان، اقدام‌های مطلوبی برای حل مشکلات زندانیان و خانواده آنان انجام شده است. 

 

 

 جمال قضاوتی در گفت‌وگو با «حمایت» تصریح کرد: یکی از قضات باتجربه و باسابقه دادسرای یزد به عنوان قاضی ناظر زندان در نظر گرفته شده است. این قاضی حداقل دو روز در هفته در جمع مسئولان زندان و زندانیان حاضر می‌شود و مشکلات آنان را به منظور ارایه راهکارهای لازم بررسی می‌کند.

 وی حضور مستمر قضات و مسئولان قضایی در زندان‌های استان را از دیگر فعالیت‌های انجام شده عنوان کرد و افزود: هدف از این بازدیدها ایجاد نظم و بررسی پرونده زندانیان است. در این راستا تدابیر خوبی نیز برای صدور قرارهای تامین متناسب از سوی قضات و جلوگیری از معرفی این قبیل متهمان به زندان اندیشیده شده است تا از این طریق اهداف تعیین شده برای کاهش جمعیت کیفری نیز محقق شود.

 وی اضافه کرد:همچنین این اقدام به پیشگیری از تبعات سوء حضور این قبیل متهمان در جمع دیگر محکومان زندان نیز کمک خواهد کرد.

 این مقام قضایی در استان یزد اجرایی کردن مقررات قانون جدید مجازات اسلامی به ویژه مقررات کتاب اول آن را نسبت به متهمان و محکومان در زمان رسیدگی همچنین صدور و اجرای احکام قطعی از جمله اعمال مقررات تعویق و تعلیق مجازات‌ها، آزادی مشروط، در نظرگرفتن مجازات‌های جایگزین حبس و ...را مفید و ضروری ارزیابی کرد و با تاکید بر اولویت قرار دادن پرونده متهمان بازداشتی تحت قرارهای تامین خاطرنشان کرد: پرونده‌های اجرایی که محکومان آن در حال تحمل کیفر هستند نیز به منظور تسریع در جهت تعیین تکلیف سرنوشت این قبیل متهمان و محکومان باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

   ارایه خدمات مشاوره به مراجعان

 وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره راهکارهای کاهش زمان دادرسی پرونده‌ زندانیان تصریح کرد: در راستای جلوگیری از طرح شکایت و دعاوی غیرقانونی و واهی، واحد مشترک ارشاد و معاضدت قضایی در کنار دادسراها و دادگستری‌های شهرستان‌ها دایر شده تا با ارایه خدمات مشاوره به مراجعان دستگاه قضایی از حجم پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی کاسته شود و مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها نیزکاهش یابد.

 دادستان عمومی و انقلاب یزد ادامه داد: همچنین قضات مجرب و با سابقه از میان قضات استان برای امر ارجاع شکایات و دعاوی در دادسراها و دادگستری‌های شهرستان‌ها به کار گرفته شده‌اند تا پالایش نهایی شکایات و دعاوی را قبل از ارجاع به شعب رسیدگی‌کننده انجام دهند.

 قضاوتی تخصصی‌کردن شعب قضایی در حوزه دادسراها و دادگاه‌ها را از دیگر فعالیت‌های این نهاد برای کاهش زمان دادرسی عنوان کرد و افزود: این اقدام به منظور تسریع در رسیدگی به شکایات و دعاوی خاص مانند شعب ویژه رسیدگی به جرایم مواد مخدر، سرقت، تجاوز به اراضی ملی و دولتی، جرایم اینترنتی و شرکت‌های هرمی انجام شده است.

 وی گفت: واحدهای ابلاغ اوراق قضایی در سطح شهرستان نیز با هدف تسریع در روند انجام صحیح و به موقع اوراق قضایی متمرکز شده است.

 وی با بیان اینکه از شعب قضایی برای شناسایی مشکلات، ارایه راهکارهای لازم و رفع آنها بازرسی می‌شود، افزود: این بازدیدها به صورت منظم توسط گروه‌های بازرسی استانی و شهرستانی انجام می‌شود.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

رئیس موسسه : مهدی رضایی
مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت
لیسانس حقوق از دانشگاه شیراز
ارشد IT از سازمان مدیریت صنعتی
ارشد حقوق اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی
اینستاگرام mrezaei41@
telegram.me/tandistadbiromid
ارتباط از طریق شبکه اجتماعی: 09212769234
tandislaw@gmail.com

طبقه بندی موضوعی
پیوندها