« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

سلام خوش آمدید

 رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جلسه مشترک با رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: ایجاد سامانه یکپارچه فناوری اطلاعات قوه قضاییه تحت مدیریت واحد محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام دکتر حمید شهریاری، با تجلیل از توفیق‌های به دست آمده در زمینه فناوری اطلاعات، در سازمان زندانها تصریح کرد: برای بهره‌برداری بهینه از فناوری اطلاعات باید کارآمدی سامانه مورد توجه باشد و در این زمینه باید مبادله اطلاعات صورت گیرد. برای مبادله اطلاعات ضروری است که زیر ساخت‌های فنی همسان باشند، که در حال حاضر در برخی موارد در این زمینه ارتباط بین دو سامانه وجود ندارد. معاون قوه قضاییه نبود هماهنگی و ارتباط را مشکل اصلی شکست طرح‌های فناوری اطلاعات بر شمرد و افزود: برای برون رفت از این مشکل باید سامانه‌های یکپارچه تحت یک مدیریت واحد طراحی و ایجاد شود، که در این خصوص احتیاج به یک تیم سوم وجود دارد که تفاوت‌های بین دو ساختار را به حداقل برساند و شرایط برای هر ساختار را تعریف کند تا همه مجموعه در یک راس با رعایت الزامات فعالیت کنند.

 

 ثبت کد ملی و انگشت نگاری زندانیان، دو اقدام اساسی در حوزه فناوری اطلاعات

 رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور هم در این نشست، ثبت کد ملی و انگشت نگاری زندانیان را دو اقدام اساسی این سازمان در حوزه فناوری اطلاعات در سال جاری اعلام کرد و گفت: با نصب 11 هزار دوربین مدار بسته در زندان‌های کشور تمام وقایع و رویدادهای داخل زندان‌ها را رصد می‌کنیم.

 غلامحسین اسماعیلی با اشاره به وجود مشکلات متعدد از جمله مشکلات اعتباری که در این زمینه وجود دارد، گفت: به دلیل اینکه زندان محل نگهداری افراد ناهنجار اجتماعی است، به‌طبع خسارت‌هایی بر اموال و سرمایه‌های نظام زندانبانی وارد می‌کنند که با وجود این مشکلات، سازمان زندان‌ها توانسته است همگام با پیشرفت‌های فنی و الکترونیکی نوین در کشور پیش برود. وی با بیان اینکه امروز در مجموعه سازمان زندان‌ها و اداره‌های زندان‌های کشور از ویدئو کنفرانس به خوبی در سیاست‌گذاری و هم‌اندیشی بهره‌برداری می‌شود، تصریح کرد: در حوزه نظارت بر زندان‌ها هم در 250 مرکز کشور 11 هزار دوربین مدار بسته نصب شده است که از طریق مراکز اتاق کنترل مستقر در زندان‌ها، مراکز استان‌ها و ستاد سازمان وضعیت داخل بندها رصد می‌شود و در مواقع ضروری و بروز هر رویدادی، ما به طورمستقیم وضعیت داخل زندان را می‌توانیم مشاهده کنیم و از این طریق به طور کامل در جریان امور هستیم. اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری در حوزه بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در زندان‌ها، دو اقدام اساسی انجام شد، گفت: بر این اساس توانستیم کد ملی زندانیان را ثبت کنیم و تقریبا 65 درصد کد ملی زندانیان در سامانه ثبت شده است و دومین اقدام ارزشمند، راه اندازی سامانه انگشت نگاری از زندانیان است که تمام مراحل احراز هویت با اثر انگشت انجام می‌شود. رییس سازمان زندان‌های کشور در خصوص تاثیر راه اندازی انگشت نگاری گفت: زندانیان و مجرمان، نمی‌توانند سال‌ها بعد در نقطه‌ای از کشور که مرتکب جرم مجدد می‌شوند با یک هویت دروغین وارد زندان شوند، زیرا با ورود به زندان و انگشت نگاری از وی اطلاعات هویتی او در سامانه موجود است و هویت وی محرز می‌شود.

 

 ثبت هزار تصویر برخط(آنلاین) به طور همزمان

 در ادامه نشست، معاون توسعه مدیریت و منابع گزارشی از وضعیت برنامه‌های عملیاتی فن آوری اطلاعات در زندان‌های کشور ارایه کرد و گفت: با ایجاد مراکز کنترل و نظارت تصویری دوربین‌های مداربسته، همزمان یک هزار تصویر از زندان‌ها به صورت برخط قابل مشاهده است. محمدعلی زنجیره‌ای افزود: سازمان زندان‌ها در اجرای آزمایشی ایجاد سامانه مراقبت‌های الکترونیکی هم موفق بوده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

رئیس موسسه : مهدی رضایی
مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت
لیسانس حقوق از دانشگاه شیراز
ارشد IT از سازمان مدیریت صنعتی
ارشد حقوق اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی
اینستاگرام mrezaei41@
telegram.me/tandistadbiromid
ارتباط از طریق شبکه اجتماعی: 09212769234
tandislaw@gmail.com

طبقه بندی موضوعی
پیوندها