« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

سلام خوش آمدید

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان، نقش مهندسی فرهنگی را در پیشگیری از وقوع جرم مؤثر ارزیابی کرد و گفت: این موضوع باید در دستور کار متولیان بخش فرهنگی قرار بگیرد.

 

 دکتر حسن بابایی اظهار کرد: مهندسی فرهنگی، تغییر در ارزش‌ها و باورها و همچنین ایجاد نگرش جدید به وضع فرهنگی شکل گرفته در جامعه در جهت پیشگیری از وقوع جرم است؛ بنابراین لازم است این هدف و برنامه مورد توجه مسئولان مرتبط قرار بگیرد. وی تصریح کرد: تا نگرش‌ها و دیدگاه‌ها صحیح نباشند و با رویکرد اجتماعی و فرهنگی با موضوع برخورد نشود، معضلات و مشکلات در حوزه جرم و بزهکاری کم نخواهد شد.

 

   در مرحله گذار، بسیاری از ارزش‌ها زیرپا گذاشته می‌شود

 این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه روشن است که جامعه ما متأسفانه مابین سنت و مدرنیته قرار دارد، بیان کرد: این رویکرد و مرحله گذار از سنت به مدرنیته که در برخی موارد با حذف سنت‌ها صورت می‌گیرد سبب شده است که بسیاری از ارزش‌های جامعه زیر پا گذاشته شود. اکنون برخی با پیروی از آداب و رسوم غیربومی و نابهنجار موجب شده‌اند تا شاهد بروز اتفاق‌هایی باشیم که زمینه‌ساز معضلاتی از جمله برخی جرایم شده است. وی به ذکر مثال‌هایی در این زمینه پرداخت و گفت  استفاده ناصحیح از تکنولوژی به عنوان معضلات فرهنگی در جامعه امروز شناخته می‌شوند.

 جنگ نرم با ابزاری که از رایج‌ترین و ساده‌ترین و البته مهمترین ابزار جنگی امروز دشمنان محسوب می‌شود و نیازی به لشکرکشی و تانک و توپ هم ندارد، یعنی با انواع شبکه‌های ماهواره‌ای و فیلم‌های ضد دینی، ضد ارزشی و ضد ملی، باورها، ارزش‌ها و جوانان این ملت را نشانه رفته است که  ماحصل آن افزایش طلاق، انواع مدهای غیراصولی و نامناسب و همچنین افزایش آمار معتادان است.

 بابایی خاطرنشان کرد: با این حال متولیان بخش فرهنگی با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، مطبوعات و در مجموع با جراحی فرهنگی که تا حدودی فراتر از مهندسی فرهنگی است می‌توانند موفقیت‌های خوبی را در پیشگیری از وقوع جرم به دست آورند. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان همچنین معتقد است: اگر فرهنگ استفاده از تکنولوژی را نهادینه کنیم درصد قابل توجهی از جرایم کاسته می‌شود و این مهم یعنی مهندسی فرهنگی که در پیشگیری از وقوع جرم بسیار مؤثر خواهد بود.

   لزوم فعالیت‌های کارشناسی مسایل فرهنگی و اجتماعی

 بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان دلایل برتر شناخته‌شدن عملکرد این معاونت در سال گذشته در سطح کشور گفت: در این خصوص می‌توان به چند شاخص از جمله فعالیت مطلوب نیروی انسانی در مجموعه، عملکرد بالا در حوزه‌های مختلف و اجرای طرح‌ها و ایده‌های جدید و متناسب با ظرفیت جامعه اشاره کرد.

 وی همدلی مسئولان حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه همچنین رییس کل دادگستری کردستان و مساعدت در جهت اجرای بهینه طرح‌ها را از دیگر علل برتر شناخته شدن این معاونت عنوان کرد و افزود: همسو کردن مدیران ارشد استانی و اقناع آنان همچنین ایجاد اعتماد در جهت مؤثر بودن طرح‌ها و اجرای آنها با مساعدت سازمان‌ها و نهادها با مدیریت این معاونت هم نقش موثری در این اتفاق داشته‌اند.

 بابایی در ادامه راه‌اندازی مجمع خیران بنیاد صیانت از نهاد خانواده، اجرای برنامه‌های قرآنی در زندان‌ها، برگزاری جشنواره ملی مسجد و سلامت اجتماعی، اجرای طرح کارآفرینی برای زندانیان، برپایی برنامه‌های فرهنگی، آموزش قرآن و مساعدت به خانواده‌های کم بضاعت را از اهم فعالیت‌های این معاونت خواند و گفت: در این میان راه‌اندازی کانون پیشگیری از جرم و نهادهای صلح و سازش و تعمیم برنامه‌ها به سازمان‌ها و اداره‌ها و گروه‌های هدف هم نقش مهمی در کسب توفیق‌های به دست‌آمده داشته‌اند.

 


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

رئیس موسسه : مهدی رضایی
مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت
لیسانس حقوق از دانشگاه شیراز
ارشد IT از سازمان مدیریت صنعتی
ارشد حقوق اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی
اینستاگرام mrezaei41@
telegram.me/tandistadbiromid
ارتباط از طریق شبکه اجتماعی: 09212769234
tandislaw@gmail.com

طبقه بندی موضوعی
پیوندها