« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

سلام خوش آمدید

پیامدهای کوتاه مدت قاچاق کالا در حوزه اقتصادی شامل پایین آمدن سطح اشتغال، تضعیف تولید ملی، رشد تصنعی قیمت کالاها، ایجاد در آمد نامشروع و پولشویی و صدمه زدن به وارد‌کنندگان قانونی کالا است.

 دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس گفت: ضرر هر ایرانی از ناحیه قاچاق کالا، ماهیانه معادل 105 هزار تومان ضرر می‌کند.

 

به گزارش فارس، محمد بذرافشان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: قاچاق کالا سالیانه 2 میلیون و 500 هزار فرصت شغلی را در کشور از بین می‌برد.

 

وی افزود: پدیده شوم قاچاق کالا و ارز می‌تواند روند توسعه در یک کشور را مخدوش سازد و این پیامدها تنها به حوزه اقتصادی محدود نشده، تبعات اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی را نیز در پی خواهد داشت.

 

بذرافشان ادامه داد: پیامدهای کوتاه مدت قاچاق کالا در حوزه اقتصادی شامل پایین آمدن سطح اشتغال، تضعیف تولید ملی، رشد تصنعی قیمت کالاها، ایجاد در آمد نامشروع و پولشویی و صدمه زدن به وارد‌کنندگان قانونی کالا است.

 

به گفته این مسئول، پیامدهای بلند‌مدت قاچاق کالا، اخلال در نظام پولی و ارزی کشور، سلب امنیت اقتصادی، کاهش انگیزه سرمایه‌گذاری و ضربه زدن به امنیت ملی و مرزها است.

 

وی خاطرنشان کرد: در بیشتر اوقات گرایش به قاچاق در راستای سوداندوزی بوده اما گاه به صورت هدفدار در راستای تخریب حوزه فرهنگ نیز انجام می‌شود.

 

بذرافشان تصریح کرد: ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی و تغییر سبک زندگی مطابق با ارزش‌های ایرانی و اسلامی و افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی از آثار قاچاق کالا در حوزه اجتماعی است.

 

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال بیش از 17 هزار قوطی انواع مشروبات الکلی در فارس کشف شده که گاه این مشروبات از کشورهای همسایه غربی و شمال غربی ما بیمه شده و وارد کشور شده که ما آن را در راستای توطئه‌های فرهنگی دشمن می‌دانیم.

 

وی با بیان اینکه قاچاق کالا در حوزه سلامت و بهداشت، آسیب‌های جدی به روح و جسم افراد وارد می‌کند، ابراز داشت: حمل، دپو و توزیع کالای قاچاق مشکل دارد چنانکه کالاهای آشامیدنی و نوشیدنی به سبب آن که در طیف مناسب دما قرار ندارند فاسد می‌شوند.

 

بذرافشان خاطرنشان کرد: گاه دیده شده که در جنوب کشور در اوج گرما، کالاهایی بر روی هم انبار شده و دمای آن به بیش از 100 درجه می‌رسد که مواد نگهدارنده کالا در این دما به سم تبدیل شده و انواع بیماری‌ها را در پی خواهد داشت.

 

این مسئول ادامه داد: در حوزه مواد خوراکی باید بحث بیوتروریسم را نیز رصد کرد و تدابیر لازم را به عمل آورد.

 

وی گفت: ارزش ریالی کشفیات کالاهای دخانی و گمرکی فارس در سه ماهه نخست سال جاری 75 میلیارد ریال بوده که 51 درصد رشد را نبست به مدت مشابه نشان می‌دهد.

 

به گفته دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس ، در سه ماه نخست امسال در فارس 2 هزار و 200 راس انواع دام سبک و سنگین کشف شد.

 

بذرافشان با اشاره به اینکه کشفیات مشروبات الکلی در سال جاری  400 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته، اضافه کرد: ارزش فروش و مزایده کالاهای قاچاق به نفع دولت در این استان و در مدت سه ماه نخست امسال، 25 میلیارد ریال بوده است.

 

وی متذکر شد: در همین مدت زمان، 15 تن کالای سریع الفساد برای مصارف غیر انسانی به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون ریال امحا شد.

 

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: کمیته «مقابله و عملیات» و کمیته «پیشگیری» ما در کشور برتر شناخته شد و عمکرد فارس در حوزه قاچاق کالا توفیقات مستمری داشته است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

رئیس موسسه : مهدی رضایی
مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت
لیسانس حقوق از دانشگاه شیراز
ارشد IT از سازمان مدیریت صنعتی
ارشد حقوق اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی
اینستاگرام mrezaei41@
telegram.me/tandistadbiromid
ارتباط از طریق شبکه اجتماعی: 09212769234
tandislaw@gmail.com

طبقه بندی موضوعی
پیوندها