« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

سلام خوش آمدید

رییس‌کل دادگستری استان یزد در خصوص اقدامات صورت گرفته در دادگستری این استان برای پیشگیری از وقوع جرم به مواردی از قبیل ساماندهی و جمع‌آوری اتباع بیگانه غیرمجاز، تشکیل چندین کارگروه خارج از دستگاه قضایی برای ایجاد صلح و سازش در میان زوجین دارای اختلاف‌های خانوادگی و نیز انجام اقداماتی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی برای پیشگیری از اعتیاد، توزیع، حمل و نگهداری مواد مخدر اشاره کرد.

 

 

 «غلامحسین حیدری» اظهار کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش این استان در نظر دارد در کنار اجرای طرح «قاضی مدرسه» که بر اساس آن قضات به مدارس اعزام می‌شدند و مباحثی را در خصوص آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان مطرح می‌کردند، همایش‌هایی را به منظور تبیین نقش اولیای دانش‌آموزان در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در مدارس این استان برگزار کند.

 وی با بیان اینکه تاکنون بیش از پنج همایش در این زمینه در استان یزد برگزار شده است، افزود: استفاده از ظرفیت‌های عمومی جامعه و مردم برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی از جمله اهداف برگزاری این همایش‌ها به شمار می‌رود. رییس‌کل دادگستری استان یزد ادامه داد: در همایش‌ها نقش اولیای دانش‌آموزان در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، مباحث خاص دانش‌آموزان در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی برای آنان مطرح شده و مورد بحث و بررسی قرار می‌‌گیرد همچنین موضوع‌هایی مانند نحوه تربیت فرزندان، مراقبت از آنان برای مبتلا نشدن به معضل‌هایی مانند اعتیاد، حفظ و صیانت فرزندان برای گرایش نیافتن آنان به سمت جرایم و آسیب‌های اجتماعی و در نهایت پیشگیری از متلاشی شدن پایه‌های زندگی برای اولیای دانش‌آموزان و مربیان و معلمان مطرح می‌شود.

 

   نقش مهم اولیای دانش‌آموزان در پیشگیری از   جرم

 وی در خصوص نقش اولیای دانش‌آموزان در پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد: طبیعی است که خانواده‌ها بزرگ‌ترین نقش در موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی را بر عهده دارند و چنانچه به مسایل شرعی و قانونی آگاهی داشته باشند، می‌توانند الگوی مناسبی برای فرزندان خود بوده و افرادی مفید و با تربیت صحیح را به جامعه تحویل دهند.

 حیدری اضافه کرد: در این زمینه، بسیاری از ناهنجاری‌های موجود را به صورت‌ کارشناسی شده مورد ارزیابی قرار داده‌ایم که این اقدام همچنان در دست اجراست. وی عنوان کرد: یکی از موارد ارزیابی ناهنجاری‌ها، بررسی موضوع ابتلا به اعتیاد به مواد مخدر، توزیع، حمل و نگهداری این مواد است. با توجه به اینکه می‌توان گفت محل تردد بیشتر مواد مخدر که از جنوب و جنوب شرق کشور به مرکز کشور حمل می‌شود، استان یزد است، دادگستری این استان همگام با نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات قابل قبولی را انجام داده است.

 

   ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز

 رییس‌کل دادگستری استان یزد در خصوص حضور اتباع بیگانه غیرمجاز بخصوص افغان‌ها در این استان گفت: حضور اتباع بیگانه یکی از مشکلاتی بود که در این استان با آن مواجه بودیم و مشکلات بسیاری ایجاد کرده بود. به همین دلیل با همکاری استانداری یزد،‌ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان و کمیسیون مبارزه با جرایم خاص، به جمع‌آوری و ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز اقدام و در خصوص چگونگی اجرای این فعالیت، تصمیم‌های واحدی اتخاذ کردیم که البته در این زمینه موفقیت‌های بسیاری حاصل شد.

 وی بیان کرد: برای پیشگیری از وقوع طلاق در میان زوجین و نیز کاهش آن همچنین استحکام بنیان خانواده، اقدامات قابل قبولی به همت دادگستری استان یزد انجام شد که می‌توان به جرات گفت به دنبال این اقدامات، آمار طلاق در این استان بسیار کاهش یافت.

 

   کاهش 40 تا 45 درصدی طلاق

 حیدری اظهار کرد: در همین زمینه، چندین کارگروه خارج از دستگاه قضایی تشکیل دادیم که برای ایجاد صلح و سازش در میان زوجین دارای اختلاف‌های خانوادگی که در شرف طلاق هستند، تلاش می‌کنند.  وی ادامه داد: زوجینی که برای جدایی، به دادگستری مراجعه می‌کنند، به این کارگروه‌ها ارجاع داده می‌شوند که علل تمایل به جدایی زوجین، از سوی این کارگروه‌ها بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و برای رفع آن اقدام‌‌های مورد نیاز صورت می‌گیرد.

 رییس‌کل دادگستری استان یزد گفت: بر اساس آمارهایی که از سوی این کارگروه‌ها به دادگستری این استان ارایه شده است، 40 تا 45 درصد از مواردی که زوجین برای جدایی به دادگستری مراجعه و به این کارگروه‌ها ارجاع داده شده‌اند، به صلح و سازش منتهی شده است.

 

   مدارس، هدف اصلی پیشگیری از جرم

 وی اضافه کرد: در خصوص اقداماتی نیز که از سوی دادگستری استان یزد برای پیشگیری از وقوع جرم در مسایل مربوط به جوانان و نوجوانان انجام شده است، باید گفت که مدارس به عنوان هدف اصلی ما قرار گرفته‌اند. حیدری خاطرنشان کرد: بر این اساس همه روزه برخی همکاران قضایی به مدارس اعزام می‌شوند و موضوع‌هایی مانند آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای پیشگیری از آن را مطرح کرده و مورد بررسی قرار می‌دهند.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

رئیس موسسه : مهدی رضایی
مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت
لیسانس حقوق از دانشگاه شیراز
ارشد IT از سازمان مدیریت صنعتی
ارشد حقوق اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی
اینستاگرام mrezaei41@
telegram.me/tandistadbiromid
ارتباط از طریق شبکه اجتماعی: 09212769234
tandislaw@gmail.com

طبقه بندی موضوعی
پیوندها