« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

ارائه کلیه خدمات حقوقی, مشاوره, کارشناسی و انجام امور وکالت با توکیل از جانب اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی

سلام خوش آمدید

رییس دیوان عدالت اداری:    

  
   رییس دیوان عدالت اداری گفت: اگر مدیران اجرایی می‌خواهند خوب به مردم خدمت کنند، باید یک خط قرمز داشته باشند و آن قانون است که باید از آن گذر نکنند.

 حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی در بجنورد خطاب به مسئولان و کارکنان اداری اظهار کرد: شما کارکنان، خدمتگزار هستید و خوب هم خدمت می‌کنید اما این خدمت، با انتظاری که ما و مردم از نظام اداری جمهوری اسلامی ایران داریم، فاصله دارد.

 وی با تاکید بر اینکه این فاصله باید کاهش یابد، افزود: راهکار آن است که هر یک از مسئولان معیار انجام وظیفه را قانون قرار دهند و خارج از قوانین و مقررات عمل نکنند. اگر مردم ببینند که قانون عملی شده است، اما به خواسته خود نرسیده‌اند، باز هم رضایت دارند.

 رییس دیوان عدالت اداری ادامه داد: مدیران بدانند که عملکرد بنده و شما برای نظام، آبرو و حیثیت است، اگر خوب عمل کنیم آبرو به نظام بخشیده‌ایم و اگر عملکرد خوبی نداشته باشیم، موجب ضربه زدن به نظام و خون شهیدان خواهیم شد.

 وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی پتانسیل‌های فراوانی برای ارایه خدمت به مردم دارند، اما از آن به خوبی استفاده نمی‌کنند، اظهار کرد: شهرداری از جمله نهادهایی است که شکایت‌های فراوانی نسبت به عملکرد آن در دیوان عدالت اداری شده است. منتظری خاطرنشان کرد: متاسفانه موضوع استخدام به درستی در کشور اجرایی نمی‌شود و ما شاهد شکایات فراوانی در این زمینه به دیوان عدالت اداری هستیم. رییس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه طی سال گذشته 120 هزار شکایت در دیوان عدالت اداری وجود داشته است، افزود: هنوز 2 هزار پرونده در نوبت رسیدگی قرار دارند.

 وی با بیان اینکه 50 درصد از شکایت‌های انجام‌شده رد می‌شوند، ادامه داد: قبل از راه‌اندازی نمایندگی‌های دیوان عدالت اداری در استان‌ها، روزانه حدود 2 هزار مراجعه‌کننده به دیوان عدالت داشتیم که با راه‌اندازی این نمایندگی‌ها این تعداد به 800 نفر رسیده است.

 منتظری تصریح کرد: اطلاعات حقوقی بیشتر مردم بسیار اندک است. بسیاری از مردم از حقوق شهروندی خود آگاه نیستند و زمانی که به دستگاه‌ها و ادارات مراجعه می‌کنند، به کارکنان و مسئولان آن اداره اعتماد می‌کنند؛ بنابراین مسئولان نیز به درستی ارایه خدمت کنند.

 وی با اشاره به اینکه طی سال 90 و 91 میزان شکایات مردم از دستگاه‌های خراسان شمالی افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: میزان شکایات مردم از دستگاه‌های این استان در سال 91 نسبت به سال 90، رشد 7/32 درصدی داشته است.رییس دیوان عدالت اداری در خصوص طرح مهرآفرین بیان کرد: دیوان در موضوع طرح مهرآفرین با انبوه شکایات و مشکلات مواجه شد.

 وی در پاسخ به پرسشی درباره رد مصوبه مهر آفرین دولت هم گفت: بر اساس قانون، مصوبات دولت از طریق خود دولت قابلیت رد یا تایید را دارد.

 دفاتر نمایندگی دیوان عدالت عامل صرفه‌جویی در وقت مردم

 منتظری همچنین در آیین راه‌اندازی دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در دادگستری کل استان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه خدمات ارایه شده در دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری استان‌ها هیچ تفاوتی با مرکز ندارد، اظهار کرد: دیوان عدالت اداری، بر اساس برنامه پنجم توسعه نسبت به ایجاد دفاتر دیوان عدالت اداری در همه استان‌های کشور اقدام می‌کند. وی هدف از راه‌اندازی این دفاتر را دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر مردم به نهادهای قضایی بر اساس برنامه توسعه عنوان کرد. رییس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در خراسان شمالی بیست و دومین دفتر در بین استان‌های کشور است که راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: اکنون در عمده استان‌ها این دفتر فعال شده و راه اندازی دفاتر استانی دیوان همچنان ادامه دارد و ما امسال شاهد افتتاح تعداد دیگری

 از دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در سایر استان‌های کشور خواهیم بود. منتظری، راه‌اندازی این دفاتر را در کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در وقت مردم مهم خواند. وی همچنین با اشاره به فاصله دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان خراسان شمالی، گفت: برای دسترسی بیشتر مردم به خدمات دیوان این دفتر به ساختمان دادگستری بجنورد انتقال می‌یابد.

 افزایش 15 درصدی پرونده‌های ورودی

 حجت‌الاسلام منتظری همچنین تعداد پرونده‌های موجود در دیوان را هم‌اکنون قریب به 90 هزار عنوان کرد و افزود: ماهانه به طور میانگین 10 هزار پرونده به دیوان عدالت اداری وارد می‌شود. وی در همین حال افزایش شمار پرونده‌های ورودی به دیوان را یکی از دغدغه‌ها برشمرد و گفت: سالانه تعداد پرونده‌های ورودی به دیوان عدالت اداری12 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

 رییس دیوان عدالت اداری با تاکید بر اینکه این ورودی پرونده‌ها باعث طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌های دیوان می‌شود اضافه کرد: برای کاهش پرونده‌های ورودی اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این مهم تحقق یابد. منتظری افزود: البته 50 درصد از پرونده‌های ورودی به دیوان به دلیل عدم موضوعیت شکایت رسیدگی نمی‌شود.

 وی با اشاره به راه اندازی بیست و دومین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در بجنورد تصریح کرد: فعالیت دفاتر نمایندگی دیوان عدالت برای تسهیل در دسترسی مردم به خدمات دیوان، در سه حوزه ثبت دادخواست‌ها و شکایت از دستگاه‌های دولتی، امور ارشاد و مشاوره قضایی و تکمیل برگه(فرم) دادخواست است.منتظری با بیان اینکه رسیدگی به دادخواست و شکایات ارسالی به دیوان مرجع عدالت اداری، از طریق اینترنت و به روز انجام می‌شود، یادآور شد: مردم می‌توانند از طریق اینترنت و سامانه پیام کوتاه 30009699 پیگیر مراحل قانونی پرونده‌های خود باشند و دیگر ضرورتی به مراجعه حضوری برای پیگیری نیست. گفتنی است، همزمان با افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در خراسان شمالی، نخستین مدیر نمایندگی این دیوان در خراسان شمالی نیز معرفی شد. در این مراسم حمید رضا عرفانیان به عنوان مدیر دفتر نمایندگی دیوان در استان خراسان شمالی حکم خود را از رییس دیوان عدالت اداری دریافت کرد.

 این دفتر نمایندگی در دادگستری استان خراسان شمالی و با هدف ارایه خدمات مشاوره‌ای و ارشادی، دریافت شکایات و ثبت دادخواست مراجعان و همچنین پیگیری امور مراجعان به منظور ارتقای کیفیت خدمت رسانی به مردم در نهاد قضایی دیوان عدالت اداری و همچنین افزایش آگاهی دستگاه‌های اجرایی و مردم از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و نیز پیشگیری از بروز تخلفات اداری ایجاد و فعال شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
« موسسه حقوقی تندیس تدبیر و امید»

رئیس موسسه : مهدی رضایی
مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت
لیسانس حقوق از دانشگاه شیراز
ارشد IT از سازمان مدیریت صنعتی
ارشد حقوق اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی
اینستاگرام mrezaei41@
telegram.me/tandistadbiromid
ارتباط از طریق شبکه اجتماعی: 09212769234
tandislaw@gmail.com

طبقه بندی موضوعی
پیوندها